Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Sleep over

Av Julia - 4 april 2013 23:34

Hej igår kl. 11 så hade jag dressyrträning för Elin och det gick superbra och vi tränade på att få han att lyda små hjälper, gå ställd, flytta bakdelen och vi tränade på L:B1 som jag ska trävla på ponnydressyren i Vännäs på Söndag :) Sedan sadlade jag av och borstade och satte på han täcken och sen fick han lunch i sin box på Norrmalm (man kan hyra den och ha hästen i den typ över träning tävling osv.) Jag åt lunch jag med...nudlar mumsmums! Sedan kom Lalla och vi pysslade på och sedan kl.5 så hade jag hoppträning med Sonat, han fick leka ridskolehäst med två ridpass på den dagen. Hoppträningen gick bra men det tråkiga är att i början så är han inte alls framme i galoppen och pigg och så men efter ett tag så går han som tågen :D Vi hoppade inte så högt för att han inte har så bra kondis m.m

Jag och Lalla sov över i klubbstugan till idag och kl. 9 började min dressyr träning för Elin och idag var det mycket mjukgörande övningar och jag fick träna på hur jag rider fram på ett bra sätt som passar Sonat :) Framridningen är ju jätte viktig! Han var exemplarisk idag men lite sur när jag börjar komma åt han och ställa krav på riktigt så han tjura ihop på volten och först vägra han gå fram men han är ju en sån snäll liten ponny så han ger sig ganska snabbt ;) Men jag är väldigt nöjd att det går frammåt :D
Efter träningen så duchade jag han för första gången och jag trodde han inte skulle kunna tycka om det och ens gå in i vattenspiltan eftersom han inte är förtjust i att klippas men där hade jag också helt fel. Han var jättelugn och stod bara å njöt över att bli ren å fin :))
Sedan for jag å mamma till stan och jag köpte skor och en vårjacka och ett par jättefina stigbyglar som jag älskaaaaar :)


Älskar min fina ponny <3<3
Godnatt/Julia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 6 maj 2013 17:22


Hej Det är kortvecka på skolan, ledig torsdag och fredag =)   I helgen är det stor ponnyhopptävling på VRF. Jag ska tävla Sonat då FREDAG: L:C, L:B LÖRDAG: L:C, L:B De ska bli kul! Räknade ut att vi åkt drygt 100 mil i helgen med Sona...

Av Julia - 5 maj 2013 20:54

Hej! Vet att det inte har varit bra alls på bloggandet, men ge förslag på vad ni vill veta/läsa, jag vet ju lixom inte det ;) hopptävling igår i Östjämten, första hopptävlingen med Sonat! Det gick bra och jag är nöjd. Startade L:C med 4 fel (...

Av Julia - 14 april 2013 22:46

Hej idag var det ju tävling, jag klev upp typ 7 och åt frukost och sen for vi till stallet. När vi kom till Norrmalm så åt Sonat hö och jag gick in och hjälpte till att fixa lite innan tävlingen började. Mamma satt i sekretariatet hela dan så jag gjo...

Av Julia - 13 april 2013 06:39

Tjaa! Idag har Linn sovit över ;D Hon har inte vaknat än (men jag vaknade ju kl.6) Sen ska vi fara och kolla på storhästdressyren på norrmalm :) Sen i eftermiddag så ska jag rida igenom pogramen så dom sitter och så jag är säker på att vi k...

Av Julia - 10 april 2013 07:35

Hej jag är typ klar att gå t skolan men brukar gå om en halv timme... Är jättetidig för var upp kl.6 och släppte ut hästarna :) Men idag är det skola och sen dressyrträning för Elin :D Vi ska nog träna på pogramen jag ska rida på Söndag :) Första täv...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards